Od svojho predstavenia je Ferrari Purosangue autom, ktoré láme rekordy v sledovanosti na internete. Koniec koncov, Ferrari, ako je toto, v 75-ročnej histórii značky Maranello ešte nikdy nebolo: so 4 dverami a množstvom priestoru pre ľudí a batožinu, ktorý je vhodný aj na dlhé cesty. A špeciálny je aj motor: je to atmosférický 6,5 V12 (bez plug-in hybridnej elektrifikácie Ferrari 296 GTB) s výkonom 725 HP a 716 Nm, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, pre zrýchlenie Zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,3 s a maximálna rýchlosť nad 310 km/h.
Už po prvom otestovaní na vodičov zapôsobil tým, ako ich nútil hrať sa so zadnou časťou pri výjazdoch zo zákrut. Je vyvýšené Ferrari Purosangue stále na rovnakej úrovni ako ostatné Ferrari? Technici z Maranella museli na túto otázku odpovedať tak, že sa snažili prinútiť vodiča, aby vnímal pocity z jazdy, ktoré by sa od Ferrari očakávali. Bez ohľadu na výšku, veľkosť a hmotnosť stroja.
Purosangue je na úrovni strechy vysoký 1,59 metra, čo je menej ako autá ako Lamborghini Urus, Aston Martin DBX, Porsche Cayenne; alebo aj iné talianske ako Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a Maserati Levante. Ani svetlá výška Purosangue (18,5 cm) nepresahuje až tak typickú hodnotu športového sedanu: povedzme, že v priemere oproti tomuto typu auta je rozdiel asi 3 cm. Nie je to až tak veľa. Čo sa týka hmotnosti, Purosangue uvádza na váhe 2 033 kg v suchom stave (2 180 kg s tekutinami), zatiaľ čo Lamborghini Urus váži – opäť suché – 2 150 kg vo verzii Performante. A je o niečo väčší. Ďalším zaujímavým prvkom Purosangue je rozloženie hmotnosti, rozložené 49 % vpredu a 51 % vzadu.
Purosangue je prvé Ferrari v histórii „Cavallina“, ktoré má zadné dvere , ktoré sa otvárajú (aj elektricky) proti vetru pod uhlom 79°. Ide o scénografický mechanizmus, ktorý je okrem iného vhodný aj na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich, ktorý umožňuje prístup k dvom elektricky nastaviteľným, vyhrievaným a ventilovaným samostatným sedadlám. Pre zvýšenie nosnosti sa dajú sklopiť aj operadlá, ktoré začínajú od minimálne 473 litrov, čo je hodnota, vďaka ktorej je Purosangue Ferrari s najväčším kufrom.
Cena Ferrari Purosangue sa začína na úrovni 390 000 eur a pre zachovanie exkluzivity budú Purosangue predstavovať maximálne 20 % všetkých vyrobených Ferrari za rok (niečo cez 2 500 kusov, na základe aktuálnej produktivity).
Na načrtnutie zoznamu voliteľnej výbavy však na prekročenie sumy 450 000 eur,netreba veľa, čím je takmer dvojnásobná hodnota oproti rivalovi, akým je Lamborghini Urus. V každom prípade požiadavky majiteľov Ferrari z celého sveta prevyšujú dostupnosť a už teraz sa hovorí o čakacej listine, čo sa objednávok týka, takmer až na 3 roky.
Redakcia ÚAMK