To, že francúzska automobilka Peugeot je už nepamäti nadčasová, niet pochýb. Pozrite sa, aký unikátny model dokázali vyrobiť už v roku 2008.
Ide o nadčasové technologické kupé granturismo, ktoré dostalo pomenovanie Peugeot RC Hybrid4. Išlo o koncepčný automobil predstavený na parížskom autosalóne v roku 2008, najprv ako Peugeot RC HYmotion4. Vozidlo bolo už vtedy vybavené hybridnou technológiou HYmotion4, ktoré ponúklo nevšedný palubný komfort a elegantné línie. Auto poháňali až dva motory. Dodali pohonnú energiu každej náprave nezávisle. Prvou jednotkou bol 1,6-litrový zážihový motor THP s výkonom 218 koní v kombinácii s druhou jednotkou, kompaktným elektromotorom s výkonom 95 koní, poháňaným lítium-iónovými batériami. Tieto dve jednotky poskytli autu celkový výkon až 313 k, so zníženými emisiami CO 2 v kombinovanom cykle. Jeho kombinovaná spotreba pri tomto silnom a vysokovýkonnom motore bola neuveriteľná. Výrobca udával hodnoty 4,5 l/100 km.
Peugeot RC Hybrid4 dokázal na krátke vzdialenosti jazdiť iba na elektromotor. V systéme Hymotion4, v základni Peugeotu Prologue, bol tepelný motor umiestnený priečne v zadnej-stredovej polohe, zatiaľ čo elektrický umiestnili pod prednú časť. Kapota a batérie boli umiestnené v strede automobilu. Elektromotor so systémom by-wire, bez mechanických spojení medzi dvoma motormi, dokázal poháňať auto s pohonom všetkých 4 kolies.
Redakcia ÚAMK