Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Automobilky v poslednej dobe menia svoje logá ako na bežiacom páse.

Audi_2022_nove_logo_02

A Audi zjavne nechce zostať bokom. Kráča tak veľmi podobným smerom ako jej materský Volkswagen. Vsádza na jednoduchší, dvojdimenzionálny dizajn. V princípe by sa dalo povedať, tretí rozmer loga nahrádzajú dva odtiene.
Najnovšie sa do partie týchto zmien svojho loga pridáva teda aj automobilka Audi, ktorá má v znaku štyri kruhy. Tie symbolizujú spojenie štyroch automobiliek (Audi, Horch, DKW, Wanderer), ku ktorému došlo už v roku 1932. Máme tu teda deväťdesiat rokov starý emblém, ktorý bol spočiatku spojený so značkou Auto Union a ktorý sa najprv objavoval na pretekárskych vozidlách. Postupne však zamieril aj na tie civilné. Okrem toho sa „automobilová únia“ v roku 1969 spojila s NSU. V tom čase už Audi spadalo pod Volkswagen, ktorý v roku 1985 začal používať už len názov, ktorý poznáme dodnes.

Audi_2022_nove_logo_04

Zmenami neprešla iba samotná spoločnosť, ale aj ich samotné logo.

Na úplnom začiatku totiž vo vnútri každého kruhu sa nachádzal emblém jednej zo štyroch spojených značiek. Od roku 1949 potom došlo na inštaláciu názvu Auto Union, zatiaľ čo o dvadsať rokov neskôr sa štvorica kruhov prvýkrát osamostatnila. Potom už nasledovali iba evolučné kroky, ktoré z dvojdimenzionálneho loga urobili trojdimenzionálne. Dorazil tiež chróm, ktorý od roku 2016 už nemusí byť použitý. V niektorých prípadoch ho nahradila čierna farba, ktorá mala symbolizovať novú éru.

Problémom tmavého prevedenia však bola jeho neviditeľnosť, a to najmä vpredu. Pokiaľ totiž dáte čierne logo na čiernu mriežku masky, z diaľky nie je zrejmé. Práve to sa Audi rozhodlo zmeniť a prišlo s novou podobou. Tá už nie je plastická, je ale čierno-biela – tmavé je teda iba pozadie, z ktorého vystupujú štyri svetlé kruhy. Dizajnér André Georgi dodáva, že tento emblém bude môcť Audi do budúcna využívať v jednotnej forme vo všetkých výstupoch. Nebude teda podstatné, či sa objaví v časopise, na billboarde, vo vašom mobile či na samotnom aute – vždy pôjde o obdobný dvojdimenzionálny design.

Nové logo pritom už so spomínaným chrómom, ktorý bol predtým výsadou Audi, nemá pranič spoločného. Dizajnér dodáva, že „veľkosť kruhov“ je prakticky rovnaká ako predtým. Základný tón je potom oveľa zdržanlivejší. Ako prví si to pritom budú môcť overiť majitelia inovovaného Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron
Názor na túto ohlásenú novinku si urobte sami…

Audi_2022_nove_logo_05

 

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *