EÚ sa zhodla na zásadnom obmedzení predaja. V krajinách Európskej únie má byť podľa najnovšieho rozhodnutie EÚ prakticky nemožné si od roku 2035 kúpiť nový automobil, ktorý by bol poháňaný benzínovým, alebo naftovým motorom. Štáty EÚ si už dohodli s Európskym parlamentom podrobnosti nových pravidiel, ktoré od spomínaného roka výrazne predražia akékoľvek emisie z nových vozidiel. Do roku 2030 sa majú emisie obmedziť až o 55 percent oproti vlaňajším hodnotám. Ojazdených áut vyrobených pred rokom 2035 sa tieto požiadavky týkať nebudú. Dohoda ale ešte nie je úplne v závere. Musí ju totiž schváliť europarlament a aj Rada EÚ zastupujúca štáty.
EÚ sa v súčasnosti ešte snaží dohodnúť podobu klimatického balíka známeho ako FitFor 55, ktorý má zabezpečiť sprísnenie emisných cieľov únie k roku 2030. Medzi viac ako desiatkou noriem je aj aj obmedzenie emisií z automobilovej dopravy, ktorá by mala v nasledujúcom desaťročí začať oveľa výraznejšie využívať elektrinu, vodík či iné bez-emisné prostriedky. Štvrtková dohoda má zásadne predražiť akékoľvek množstvo oxidu uhličitého , ktoré budú nové vozidlá vypúšťať do ovzdušia. Cieľom normy, kvôli ktorej už prispôsobila svoje budúce plány väčšina automobiliek, je zvýhodniť obstaranie áut poháňaných ekologickými palivami.
Niektoré štáty sa pôvodne usilovali o odklad spoplatnenia emisií, pretože sa obávali ekonomických dopadov tohto kroku. Inštitúcie Únie sa zhodli na tom, že Európska komisia v roku 2026 zhodnotí, či je v silách EÚ tento cieľ skutočne dosiahnuť alebo či ho napríklad odložiť. Možnosťou bude tiež využívať v spaľovacích motoroch syntetické palivá.
Redakcia ÚAMK