Súčasná zlá ekonomická situácia, spôsobená pandémiou COVID 19 sa začína prejavovať aj pri preferenciách pri kúpe auta. Na nemeckom trhu s automobilmi vznikla zaujímavá situácia. Takmer 46 % potenciálnych záujemcov o kúpu auta uvažuje skôr nad kúpou staršieho auta, ako auta nového.
Dôvody tohto javu sú rôzne. Automobilky sa v priebehu posledných rokov zamerali na vývoj a výrobu elektromobilov, ktoré sú však momentálne ešte nie také populárne ako klasické spaľovacie motory. Investície automobiliek smerovali do elektromobility, avšak bez očakávaného výsledku. Zákazníkom vyhovujú staršie automobily, ktoré sú prispôsobené viac potrebám ľudí , ako potrebe dodržiavať emisné, bezpečnostné a iné pravidlá. Zákazníci to síce rešpektujú, avšak v praktickom a reálnom rozhodovaní uprednostňujú klasický spaľovací motor.
Ďalším z faktorov, ovplyvňujúcich preferencie zákazníkov je aj fakt, že zákazníci postrádajú individuálny charakter automobilov a dokonca 60 % zákazníkov uvádza, že im prekáža prílišné množstvo elektronických, elektrických a automatických prvkov pri nových modeloch áut.
Neviditeľná ruka trhu teda pomaly pôsobí na stále zvyšujúci sa predaj starších automobilov pozitívne.
Výrobcovia automobilov by sa teda mali zamyslieť nad týmto trendom a začať sa viac zaujímať o zákazníka, pretože ten je hybnou silou trhu.
Milí motoristi, či už sedíte v novom alebo staršom automobile, jazdite ohľaduplne.
Váš Ústredný automotoklub Slovenská republika
Zdroj: www.mobile.de