Dosť dlho sa hovorilo a písalo o tom že zahraničným automobilkám neostane nič iné, než ruské výrobné linky navždy opustiť. Dôvodom mal byť fakt, že lokálna produkcia áut sa po začiatku vojny s Ukrajinou stala príliš komplikovanou. V prípade amerických, alebo európskych značiek áut to možno tak bude, ale čo sa týka kórejských, to zjavne nie.
Podľa agentúry TASS by sa v júli mala postupne obnoviť výroba automobilov Hyundai a Kia.
Kým sa ale na montážne linky vracajú tieto dve spomínané značky, nemecká automobilka BMW sa napríklad z ruského trhu stiahla úplne. Pred pár dňami ale znovu obnovil výrobu aj AvtoVAZ, ktorý pre zmenu trpel akútnym nedostatkom elektronických komponentov. Išlo prevažne o elektronické moduly ABS od nemecké firmy Bosch. Po novom, po kríze s mikročípmi sa ruskí motoristi budú musieť zaobísť aj rovnako bez motorov so šestnásťventilovou technikou. Napriek tomu, že osemventilové motory sú pre ekológiu podstatne škodlivejšie.
Redakcia ÚAMK