Automobilka Pagani pred nedávnom svojim fanúšikom a budúcim majiteľom predstavila jednu z najnovších verzií Huayry – Codalunga.
Výtvor zo San Cesario sul Panaro, inšpirovaný pretekárskymi autami, ktoré pretekali v Le Mans v 60. rokoch, je triumfom aerodynamiky, ľahkosti a sily. A ich exkluzivita? Vyrobí sa z nich len 5 exemplárov (všetky sú už predané) za cenu 7 miliónov eur.
Myšlienka vytvorenia Codalunga – ako vysvetľuje Horacio Pagani sa zrodila už v roku 2018. Svetlo sveta uvidela vďaka iniciatíve dvoch významných zberateľov a zákazníkov tejto značky. Preto automobilka úzko spolupracovala s oboma tvorcami tým, že ich skontaktovala s oddelením „ Grand Complications “, internou divíziou venovanou konštrukcii jednorazových a ultra limitovaných modelov Pagani.
Projekt najprv nadobudol svoju podobu konceptu v mierke 1:4 a až neskôr aj v skutočnej veľkosti. Zrealizovali to tak preto, aby sa vyhodnotil každý detail pred samotnou výrobou tohoto modelu. A takto sa zrodila zberateľská Huayra.
Ľahký so srdcom s výkonom 840 koní o 36 cm dlhšia ako tradičná Huayra , Codalunga bola predmetom veľkej pozornosti z aerodynamického hľadiska, so štyrmi špeciálnymi aktívnymi klapkami, ktoré neustále upravujú prúdenie vzduchu a prispôsobujú ho jazdným situáciám.
Napriek nárastu rozmerov a prepracovanej aerodynamike si Pagani zachovalo svoje „ľahké“ vlastnosti s celkovou hmotnosťou 1 290 kg (o 60 kg menej ako tradičná Huayra) získanou vďaka rozsiahlemu použitiu kompozitných materiálov. Medzi riešeniami, ktoré prijali inžinieri z Modeny, je viditeľný výfukový systém vyrobený z titánu a pokrytý keramikou, ktorý váži len 4,4 kg.
Pagani však očividne nešetrilo na dizajne priestoru pre cestujúcich, kde nájdeme sedadlá v nubukovej koži s tkaným motívom, ktoré sprostredkúvajú myšlienku tradície a remeselného spracovania.
Nakoniec je tu motor V12 , ktorý bol zvýšený zo 730 a 1 000 Nm na 840 HP a 1 100 Nm pre ešte prehnanejší výkon v porovnaní so „základnou“ Huayrou, aby ohromil nadšencov a vynikol na Concours d’Elegance.
Redakcia ÚAMK