Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Po najdlhšom moste na Slovensku by mali autá jazdiť už tento rok.

Po najdlhšom moste na Slovensku by mali autá jazdiť už tento rok. Obidva úseky sa predražili, ich výstavba meškala.
Úsek R2 Kriváň – Mýtna je vo výstavbe od jari 2020. Hotový mal byť vlani v marci, avšak jeho budovanie sa predĺžilo aj predražilo. Pôvodne mal vyjsť na približne 233 miliónov eur bez DPH. Aktuálne je to už o približne 40 miliónov eur bez DPH viac.

Zásadné zdržanie prác zapríčinila koronavírusová pandémia počas vybavovania stavebného povolenia.

Zhotoviteľom diela je združenie stavebných spoločností Doprastav a. s., Strabag s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS a. s.

 

Čo sa týka spomínaného úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, na ktorý nadviaže časť rýchlostnej cesty Kriváň – Mýtna, tak aj v tomto prípade sa výstavba oneskorila a vyšla drahšie.

Zhotoviteľom diela bolo združenie stavebných spoločností Metrostav, a. s., Praha, Hochtief SK, s.r.o., Bratislava a Hochtief CZ, a. s., Praha. Úsek mal vodičom slúžiť od augusta 2021. Sprevádzkovali ho však až v decembri 2022.

Práce pribrzdila najmä zmena projektu preložiek inžinierskych sietí vysokého napätia a plynu. Pod meškanie sa podpísala aj covidová pandémia, kedy na stavbe zaznamenali značný výpadok pracovníkov. Neskôr sa pridružili následky vojnového konfliktu na Ukrajine. Spôsobil rast cien stavebných materiálov a tiež ich nedostatok.

Zazmluvnená cena diela bola na úrovni 128 miliónov eur. Skončilo to okolo 136-miliónov eur.
„Presný termín nechcem konkretizovať, lebo vždy sa môže niečo prihodiť. Základné termíny máme zhotoviteľom načrtnuté. Zostaňme pri tom, že veríme, že to bude tento rok,“ informoval minister dopravy Jozef Ráž v sobotňajšom (8. 3.) videu, zverejnenom na sociálnej sieti, na margo dostavby úseku R2 Kriváň – Mýtna.

Vedie údolím Krivánskeho potoka a radí sa medzi najnáročnejšie cestné stavby v našej krajine. Celý objekt najdlhšej estakády v našej krajine je už spojený, výrobňu výsuvu demontovali.

„Vidieť, že práce výrazne pokročili. Prebiehali aj počas počas zimy. Na stavbe aktuálne pracuje približne 400 pracovníkov. Montujú už protihlukové steny, dokončujú zárubné múry, pričom niektoré sú už úplne dobudované. Osádzajú sa zábradlia, prebieha montáž ríms,“ priblížil Ráž.

Šéf rezortu dopravy pripomenul, že problémy narobila najmä veľká, takmer polstoročie stará skládka, ktorej skutočný rozsah sa zistil až počas prípravných prác. „Bola desaťkrát väčšia, než sa predpokladalo. Našťastie, už je odstránená a tak stavebné práce plynulo pokračujú.“

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *