Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

VW ID.3

VW ID (6)

Volkswagen ID.3 prichádza s jeho faceliftom. Jeho tvar nabral modernejší vzhľad a má krajší interiér. Prvý elektromobil od značky Volkswagen na platforme MEB je s nami už tak dlho, že sa dočkal prvého faceliftu. No až tak veľmi veľa sa toho na ňom nezmenilo. O VW ID.3 sa hovorilo ako o elektrickom Golfe a svojím spôsobom tento model tiež aj nahradil. Pokiaľ máte premiéru auta ešte v živej pamäti a na cestách ste si naň ešte len začali zvykať, tak vás možno prekvapí, že už to sú štyri roky. A podľa nepísaných pravidiel koncernových vozidiel tak po tejto uplynulej dobe prichádza čas na facelift. A toto je on, VW ID.3 po omladzovacej kôre pripravený na ďalšie štyri roky služby.

VW ID (1)

Dizajn vozidla sa zmenil len decentne, všimnete si hlavne nový predný nárazník s väčšími nasávacími otvormi a chýbajúci čierny pruh na kapote pod predným oknom. Svetlomety dodávané v štandarde majú teraz bez príplatku asistent diaľkových svetiel. Zozadu je však vozidlo viac-menej identické. Zadné svietidlá presahujú až do veka kufra a teraz táto časť tiež svieti. Nový lak je aj karoséria Dark Olive Green, ktorý môžete vidieť na fotografiách.

VW ID (2)

Podobne decentné sú zmeny aj v interiéri, kde je opäť veľký stredový displej s dotykovým ovládaním vrátane toho na klimatizácii. Kaplnka prístrojov je opäť riešená displejom a nadväzuje na ňu volič jazdných režimov pomocou otočného voliča. Ovládanie svetlometov je taktiež rovnaké, na dotykovej ploche vľavo od volantu. Samotné rozhranie stredového displeja však bolo aktualizované a má byť teraz prehľadnejšie. Samozrejme má najnovší softvér.

VW ID (3)

Všimnúť si môžete aj nový stredový rámček výdychu klimatizácie s logom ID.3. Trochu iné sú aj výplne dverí s veľkorysejšími opierkami. Mäkčená je teraz aj spodná časť prístrojovej dosky. Aj naďalej zostáva head-up displej s rozšírenou realitou. Môžete sa tešiť aj na systém Travel Assist s kolektívnymi dátami, e-plánovač trás alebo bezdrôtové aktualizácie vášho systému.

VW ID (4)

Pokiaľ ide o motory, tak zostáva klasika s jedným elektromotorom vzadu s výkonom 150 kW (204 koní) s maximálnym krútiacim momentom 310 Nm 1stupňová prevodovka je uložená v jednej skrini s diferenciálom. Z 0 na 100 km/h zrýchli špecifikácia Pro za 7,3 sekundy a môže ísť až 160 km/h. Zostávajú aj dve sady akumulátorov – 58 a 77 kWh. Menšie bude však dostupný až neskôr. S tým väčším je udávaný dojazd 546 km.

VW ID (5)

Vozidlo zostáva aj ekosystém pre nabíjanie a celkovo prevádzkovanie vozidla We Charge. Ďalšou nosnou informáciou faceliftu je, že vedľa Drážďan a Zwickau sa bude ID.3 vyrábať aj vo Wolfsburgu. Do roku 2026 potom Volkswagen uvedie na trh ďalších desať elektromobilov, aby dosiahol svoj cieľ Way to Zero, ktorým sa zaviazal dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050.






Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *